Veelgestelde vragen

Antwoorden op veelgestelde vragen 

In onderstaande categorieën vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via info@maastrichtsport.nl of 043 350 4500.

 

Algemeen

Het Geusseltbad is weer volledig geopend volgens het reguliere programma. Vanaf 24 juli is er een aangepast zomerrooster.

Bekijk het rooster op onze website of via de e-ticketshop.

Gedurende de corona-pandemie gelden aangepaste huisregels en hygiënemaatregelen. Er wordt strikt gehandhaafd op de naleving hiervan. Wanneer de huisregels niet in acht genomen worden, zijn wij genoodzaakt zwemmers te verzoeken het pand te verlaten. Bekijk onze huisregels hier.

Alle bezoekers vanaf 13 jaar zijn verplicht om een mondkapje te dragen tijdens het betreden van het Geusseltbad. Bezoekers die geen mondkapje (willen) dragen in het gebouw wordt de toegang geweigerd. Vanaf de kleedkamers naar de zwemzaal hoeft er door zwemmers geen mondkapje te worden gedragen. Ouders/begeleiders dienen het mondkapje wel op te houden in de zwemzaal. Bij het verlaten van de kleedkamers richting de uitgang dient het mondkapje weer gedragen te worden.

Uitzondering:
De verplichting tot het dragen van een mondkapje geldt niet voor mensen die vanwege een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. ​

  • Ga naar de e-ticketshop;
  • Reserveer een of meerdere activiteiten en reken af met IDEAL;
  • Je ontvangt je e-ticket met QR-code in je mailbox;
  • Print je e-ticket of scan je ticket direct vanaf je telefoon;
  • Scan de QR-code bij de toegangspoortjes.

Klik hier voor meer informatie over e-tickets

In de webshop kun je tickets betalen via iDEAL, creditcard of bankcontact.

Ja, via de e-ticketshop kun je eenvoudig zelf je ticket omboeken naar een andere datum of tijd. Het is hierbij niet mogelijk om te kiezen voor een andere soort activiteit. Tickets voor banenzwemmen en groepslessen kun je tot 10 minuten voor aanvang van de activiteit kosteloos verplaatsen. Recreatieve tickets kunnen zelfs gedurende het tijdsblok verplaatst worden tot 15 minuten voor het einde van het tijdsblok.

Volg onderstaande stappen:
> Log in met jouw account op de e-ticketshop
> Kies: Mijn profiel
> Kies: Reeds gekochte e-tickets en abonnementen
> Kies: Mijn groepslessen (ook bij het verplaatsen van recreatieve tickets)
> Vervolgens krijg je een overzicht met alle aangekochte tickets. Klik achter het juiste ticket op de button ‘Verplaatsen’ en kies een nieuwe datum en tijd.

Bekijk de handleiding: Verplaatsen activiteit in e-ticketshop

Nee, de geldigheid van tickets, badenkaarten en 4-wekenkaarten is met de periode van de sluiting verlengd. Nu de activiteiten weer zijn opgestart zijn deze weer geactiveerd.

Het is gewoon mogelijk om je om te kleden in de kleedhokjes. We verzoeken je vriendelijk om na afronding van de activiteit de accommodatie zo snel mogelijk weer te verlaten via de aangewezen achteruitgang.

Ja, de toiletten zijn bij alle zwembaden in gebruik en worden regelmatig schoongemaakt. Alleen het toilet in de beautyruimte blijft gesloten, omwille van het kunnen handhaven van de afstand in deze drukke doorgang. Probeer het toiletgebruik echter tot een minimum te beperken en ga vooraf thuis naar het toilet.

Ja, de kluisjes zijn in gebruik en worden regelmatig schoongemaakt. Bij de informatiebalie zijn herbruikbare kluismuntjes verkrijgbaar, om gebruik van kleingeld te beperken.

De douches mogen enkel gebruikt worden om kort af te spoelen. Wassen met zeep of shampoo is niet toegestaan. Vanwege de ligging in een drukke doorgang kunnen de föhns helaas niet gebruikt worden.

Nee, er is geen publiek toegestaan tijdens de activiteiten in het zwembad. De tribune en de 1e etage zijn gesloten voor alle bezoekers van het Geusseltbad (m.u.v. Robsportshop). Ook kan er niet meer worden toegekeken vanuit de zwemzaal.

Nee, je kunt alleen gebruik maken van de door jou gereserveerde zwemactiviteit in het betreffende tijdslot.

Uiteraard zijn desinfectie en hygiëne van het grootste belang. Wij hebben onze protocollen en huisregels hier zo goed mogelijk op ingericht en handhaven strikt op het naleven hiervan. Op verschillende plekken in de accommodatie hebben wij desinfectiepunten ingericht. De verplichte bovengrens van chloorgebruik is verhoogd, zodat het virus in het water gedood wordt. Hoewel buitenlands onderzoek niet aantoont dat er een groter risico op besmetting is in het zwembad, is er helaas is er nog niet voldoende bekend over het virus om dit volledig uit te sluiten.

Ja, wij houden het protocol van het Rode Kruis aan voor onze hulpverlening en kunnen in de meeste gevallen EHBO verlenen. Wij hebben voldoende beschermingsmiddelen in huis, zodat onze medewerkers ook hulpverlening kunnen bieden wanneer het in acht houden van 1,5 meter afstand niet mogelijk is.


Recreatief

Ja er is dagelijks vrijzwemmen in het recreatiebad. Bij goed weer is ook het buitenbad geopend. Reserveer een ticket in de e-ticketshop.


Banenzwemmen

Het banenzwemmen vindt plaats in vaste tijdslots van 60 minuten. Zwemmers dienen hierbij 1,5 meter afstand in acht te houden. Na het eindsignaal van de toezichthouder - 5 minuten voor het einde - dient men de training af te ronden en het water te verlaten.

Bekijk de aanvullende huisregels voor banenzwemmen hier.

Ja, het mogelijk om je badenkaart te gebruiken. In de handleiding: ‘Reserveren met badenkaart’ lichten we toe hoe je je als gebruiker van een 25 of 50 badenkaart kunt inschrijven voor een activiteit. In de e-ticketshop kun je bekijken hoeveel baden er nog op jouw kaart staan en hoe je deze zelf kunt opwaarderen.
Let op: ook met een meerbadenkaart dien je altijd te reserveren voor banenzwemmen!

Ja, het is mogelijk om de materialen te gebruiken. Deze worden na gebruik gereinigd.


Groepslessen

Ja, eerder gekochte e-tickets voor groepslessen kunnen gebruikt worden voor een nieuwe reservering. Je kunt jouw e-ticket zelf verplaatsen naar een nieuwe datum via jouw account in de e-ticketshop.

Bekijk de handleiding.

Ja, wel zullen we het materiaalgebruik wegens hygiëne tot een minimum beperken. Alle materialen die wij gebruiken, worden voor en na de les gedesinfecteerd.


Zwemlessen

Naast de algemene corona-huisregels, gelden er aanvullende huisregels per zwemactiviteit. De huisregels vind je hier. Ouders worden geacht om deze huisregels voor hun bezoek door te nemen en zich eraan te houden tijdens het zwembadbezoek. Wij zouden het heel fijn vinden als de relevante huisregels vooraf ook doorgesproken worden met de zwemleskinderen.

Leskaarten kunnen verlengd worden in de e-ticketshop. Alleen als het echt niet anders kan, kunnen leskaarten (uitsluitend met pin-betaling) verlengd worden bij de informatiebalie.

Bekijk de handleiding: leskaarten (4 wk) verlengen

Ja, het is mogelijk om je kind te helpen met omkleden in de kleine hokjes. Vervolgens dient de begeleidende ouder de accommodatie weer te verlaten via de achteruitgang. Ouders/verzorgers mogen 5 minuten voor het einde van de zwemles de zwemzaal in om het kind op te halen. Ouders dienen bij het omkleden voor en na het zwemmen altijd 1,5 meter afstand te bewaren.

Nee, er is geen publiek toegestaan tijdens alle activiteiten in het zwembad. Ouders/verzorgers dienen de accommodatie na het omkleden van het kind direct weer te verlaten via de aangewezen achteruitgang.

Onze zwemdocenten houden de ouders uiteraard nog steeds graag op de hoogte van de voortgang en ontwikkeling van hun kind. Heb je een vraag of opmerking? Neem dan contact op via zwemlessen@maastricht.nl. Onze collega's beantwoorden jouw bericht zo spoedig mogelijk.

Ja, meld je hiervoor bij de informatiebalie van het Geusseltbad. Onze medewerkers geven je gratis toegang.


Ouder en kindzwemlessen

De lesgever geeft zoveel mogelijk les vanaf de kant en beperkt het materiaalgebruik. Alle materialen worden voor en na gebruik gedesinfecteerd. In de plaats van samen liedjes zingen, wordt er muziek afgespeeld via de muziekinstallatie.