Veelgestelde vragen

Antwoorden op veelgestelde vragen 

In onderstaande categorieën vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via info@maastrichtsport.nl of 043 350 4500.

Algemeen

Ja, alle activiteiten gaan gewoon door. Uiteraard zijn de activiteiten naar aanleiding van de corona-maatregelen anders georganiseerd dan gewoonlijk. Bekijk de corona-huisregels voor élk zwembadbezoek. Let op: voor een aantal activiteiten gelden aanvullende huisregels.

Gedurende de corona-pandemie gelden aangepaste huisregels en hygiënemaatregelen. Er wordt strikt gehandhaafd op de naleving hiervan. Wanneer de huisregels niet in acht genomen worden, zijn wij genoodzaakt zwemmers te verzoeken het pand te verlaten. Bekijk onze huisregels hier.

  • Ga naar de e-ticketshop;
  • Reserveer een of meerdere activiteiten en reken af met IDEAL;
  • Je ontvangt je e-ticket met QR-code in je mailbox;
  • Print je e-ticket of scan je ticket direct vanaf je telefoon;
  • Scan de QR-code bij de toegangspoortjes.

Klik hier voor meer informatie over e-tickets

Om een ticket te reserveren op onze webshop dien je de betaling te voldoen via iDEAL. Beschik je niet over iDEAL dan kun je je tickets (uitsluitend met pin-betaling) kopen bij de informatiebalie van het Geusseltbad.

LET OP: Als je een ticket koopt wanneer je komt zwemmen, loop je het risico dat de activiteit is volgeboekt. Op de webshop kun je bekijken hoeveel tickets er nog beschikbaar zijn. Wil je zeker zijn van een plaats? Dan raden we je aan om je ticket eerder aan te schaffen bij onze informatiebalie.

Ja, via de e-ticketshop kun je eenvoudig zelf je ticket omboeken naar een andere datum of tijd. Het is hierbij niet mogelijk om te kiezen voor een andere soort activiteit. Tickets voor banenzwemmen en groepslessen kun je tot 10 minuten voor aanvang van de activiteit kosteloos verplaatsen. Recreatieve tickets kunnen zelfs gedurende het tijdsblok verplaatst worden tot 15 minuten voor het einde van het tijdsblok.

Volg onderstaande stappen:
> Log in met jouw account op de e-ticketshop
> Kies: Mijn profiel
> Kies: Reeds gekochte e-tickets en abonnementen
> Kies: Mijn groepslessen (ook bij het verplaatsen van recreatieve tickets)
> Vervolgens krijg je een overzicht met alle aangekochte tickets. Klik achter het juiste ticket op de button ‘Verplaatsen’ en kies een nieuwe datum en tijd.

Bekijk de handleiding: Verplaatsen activiteit in e-ticketshop

Nee, nu alle zwemactiviteiten weer opgestart zijn, verloopt de geldigheid weer als voorheen.

Wij verzoeken al onze bezoekers ouder dan 12 jaar om een mondkapje te dragen in de binnenruimtes van het Geusseltbad. Het is nog geen verplichting maar we verzoeken onze bezoekers vriendelijk om een mondkapje op te zetten voor het betreden van de accommodatie en het vervolgens te dragen tot aan de kleedlokalen. Tijdens de zwemactiviteiten hoeft u geen mondkapje te dragen. Zet het mondkapje weer op voor u het kleedlokaal na de zwemactiviteit verlaat. In een aantal gevallen is het dragen van een mondkapje niet goed mogelijk. Dit geldt bijvoorbeeld voor mensen die door een medische reden of andere beperkingen het mondkapje niet kunnen dragen. Hiervoor geldt dan ook een uitzondering.

Het is gewoon mogelijk om je om te kleden in de kleedhokjes. We verzoeken je vriendelijk om na afronding van de activiteit de accommodatie zo snel mogelijk weer te verlaten via de aangewezen achteruitgang.

Ja, de toiletten zijn bij alle zwembaden in gebruik en worden regelmatig schoongemaakt. Alleen het toilet in de beautyruimte blijft gesloten, omwille van het kunnen handhaven van de afstand in deze drukke doorgang. Probeer het toiletgebruik echter tot een minimum te beperken en ga vooraf thuis naar het toilet.

Ja, de kluisjes zijn in gebruik en worden regelmatig schoongemaakt. Bij de informatiebalie zijn herbruikbare kluismuntjes verkrijgbaar, om gebruik van kleingeld te beperken.

Nee, de douches zijn tijdelijk buiten gebruik. Douche voor en na het zwemmen thuis. Vanwege de ligging in een drukke doorgang kunnen de föhns helaas niet gebruikt worden.

Nee, vanaf donderdag 1 oktober is er geen publiek meer toegestaan tijdens alle activiteiten in het zwembad. De tribune en de 1e etage zijn gesloten voor alle bezoekers van het Geusseltbad (m.u.v. Robsportshop). Ook kan er niet meer worden toegekeken vanuit de zwemzaal.

Nee, je kunt alleen gebruik maken van de door jou gereserveerde zwemactiviteit in het betreffende tijdslot.

Uiteraard zijn desinfectie en hygiëne van het grootste belang. Wij hebben onze protocollen en huisregels hier zo goed mogelijk op ingericht en handhaven strikt op het naleven hiervan. Op verschillende plekken in de accommodatie hebben wij desinfectiepunten ingericht. De verplichte bovengrens van chloorgebruik is verhoogd, zodat het virus in het water gedood wordt. Hoewel buitenlands onderzoek niet aantoont dat er een groter risico op besmetting is in het zwembad, is er helaas is er nog niet voldoende bekend over het virus om dit volledig uit te sluiten.

Ja, wij houden het protocol van het Rode Kruis aan voor onze hulpverlening en kunnen in de meeste gevallen EHBO verlenen. Wij hebben voldoende beschermingsmiddelen in huis, zodat onze medewerkers ook hulpverlening kunnen bieden wanneer het in acht houden van 1,5 meter afstand niet mogelijk is.


Recreatief

Ja, je kunt dagelijks komen vrijzwemmen. Bekijk de openingstijden voor vrijzwemmen op www.geusseltbad.nl/openingstijden. Het is verplicht om vooraf te reserveren via de webshop. In het geval dit niet kan omdat je bijvoorbeeld niet over IDEAL beschikt, is het mogelijk om de betaling met pin te voldoen bij de informatiebalie in het Geusseltbad. Binnen de openingsuren van het recreatief zwemmen kun je op elk moment arriveren. Je hoeft dus niet voor een bepaalde tijd binnen te zijn.

Vanwege technische redenen is het op dit moment alleen mogelijk om een familiekaart te kopen (uitsluitend met pin-betaling) bij de informatiebalie in het Geusseltbad.


Banenzwemmen

Het banenzwemmen vindt plaats in vaste tijdslots van 60 minuten. Zwemmers dienen hierbij 1,5 meter afstand in acht te houden. Na het eindsignaal van de toezichthouder - 5 minuten voor het einde - dient men de training af te ronden en het water te verlaten.

Bekijk de aanvullende huisregels voor banenzwemmen hier.

Ja, het mogelijk om je badenkaart te gebruiken. In de handleiding: ‘Reserveren met badenkaart’ lichten we toe hoe je je als gebruiker van een 25 of 50 badenkaart kunt inschrijven voor een activiteit. In de e-ticketshop kun je bekijken hoeveel baden er nog op jouw kaart staan en hoe je deze zelf kunt opwaarderen.
Let op: ook met een meerbadenkaart dien je altijd te reserveren voor banenzwemmen!

Ja, het is mogelijk om de materialen te gebruiken. Deze worden na gebruik gereinigd.


Groepslessen

Ja, alle AquaFit lessen staan weer op het programma. Bekijk de roosters en reserveer direct op de webshop.

Ja, eerder gekochte e-tickets voor groepslessen kunnen gebruikt worden voor een nieuwe reservering. Je kunt jouw e-ticket zelf verplaatsen naar een nieuwe datum via jouw account in de e-ticketshop.

Bekijk de handleiding.

Ja, wel zullen we het materiaalgebruik wegens hygiëne tot een minimum beperken. Alle materialen die wij gebruiken, worden voor en na de les gedesinfecteerd.


Zwemlessen

Naast de algemene corona-huisregels, gelden er aanvullende huisregels per zwemactiviteit. De huisregels vind je hier. Ouders worden geacht om deze huisregels voor hun bezoek door te nemen en zich eraan te houden tijdens het zwembadbezoek. Wij zouden het heel fijn vinden als de relevante huisregels vooraf ook doorgesproken worden met de zwemleskinderen.

Leskaarten kunnen verlengd worden in de e-ticketshop. Alleen als het echt niet anders kan, kunnen leskaarten (uitsluitend met pin-betaling) verlengd worden bij de informatiebalie.

Bekijk de handleiding: leskaarten (4 wk) verlengen

Ja, het is mogelijk om je kind te helpen met omkleden in de kleine hokjes. Vervolgens dient de begeleidende ouder de accommodatie weer te verlaten via de achteruitgang. Ouders/verzorgers mogen 5 minuten voor het einde van de zwemles de zwemzaal in om het kind op te halen. Ouders dienen bij het omkleden voor en na het zwemmen altijd 1,5 meter afstand te bewaren.

Nee, er is geen publiek toegestaan tijdens alle activiteiten in het zwembad. Ouders/verzorgers dienen de accommodatie na het omkleden van het kind direct weer te verlaten via de aangewezen achteruitgang.

Onze zwemdocenten houden de ouders uiteraard nog steeds graag op de hoogte van de voortgang en ontwikkeling van hun kind. Heb je een vraag of opmerking? Neem dan contact op via zwemlessen@maastricht.nl. Onze collega's beantwoorden jouw bericht zo spoedig mogelijk.

Nee, het is tijdelijk niet mogelijk om gratis te komen vrijzwemmen.


Ouder en kindzwemlessen

De lesgever geeft zoveel mogelijk les vanaf de kant en beperkt het materiaalgebruik. Alle materialen worden voor en na gebruik gedesinfecteerd. In de plaats van samen liedjes zingen, wordt er muziek afgespeeld via de muziekinstallatie.